Melalui kursus ini, peserta akan didedahkan kepada kerangka kognitif seperti Bloom's Taxonomy, Paul-Elder Model dan Six Thinking Hats serta teknik lanjutan seperti Chain-of-Thought, Role Play dan Refamning untuk menghasilkan arahan (prompt) yang lebih strategik dan berimpak tinggi.
Kursus ini terbuka kepada warga Kementerian Digital dan Jabatan di bawahnya sahaja.
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | 1. Introduction 2. Prompt Anatomy | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari |
: | 1. Cognitive Framework 2. Designing Prompts | |
SESI 3 | : | 02.30 Petang - 04.30 Petang |
: | 1. Critical Thinking Models 2.Hands-On |
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | 1. Advanced Prompting Techniques 2. Scenario-Based Practice | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari |
: | 1. Domain-Based Prompting 2. Prompt Debugging and Optimization | |
SESI 3 | : | 02.30 Petang - 04.30 Petang |
: | 1. Capstone Task |