Kursus ini adalah bertujuan untuk memberikan pendedahan peserta mengenai PKPA Bilangan 1 Tahun 2008 dalam aspek Pengurusan Perhubungan Pelanggan. Kursus ini juga bertujuan meningkatkan kemahiran peserta dalam menguruskan pelanggan di jabatan/agensi masing-masing untuk menawarkan perkhidmatan secara berkesan yang dapat memenuhi kehendak dan kepuasan pelanggan.
1. Peserta perlu mendapatkan pelepasan daripada Ketua Jabatan terlebih dahulu sebelum menghadiri kursus;
2. Sepanjang tempoh kursus dijalankan, peserta adalah diwajibkan untuk menghadiri sepenuhnya aktiviti yang telah ditetapkan. Ketidakhadiran sebanyak 20% daripada keseluruhan aktiviti kursus akan menyebabkan peserta TIDAK LAYAK untuk dianugerahkan sijil kehadiran kursus;
3. Para peserta dikehendaki berpakaian kemas semasa berkursus dan memakai tag nama;
4. Peserta kelainan upaya (OKU) atau mempunyai masalah kesihatan adalah diwajibkan untuk memaklumkan kepada urus setia kursus seminggu sebelum tarikh kursus; dan
5. Peraturan-peraturan semasa kursus akan dimaklumkan kelak.
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | TAKLIMAT KURSUS & TAKLIMAT MADANI | |
: | KONSEP PERKHIDMATAN PELANGGAN BERKUALITI | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari |
: | PERKHIDMATAN KAUNTER & TELEFON BERKUALITI | |
SESI 3 | : | 02.30 Petang - 04.30 Petang |
: | HUBUNGAN INTERPERSONAL |
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | MYSTERY SHOPPING | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari |
: | MYSTERY SHOPPING/ TUGASAN | |
SESI 3 | : | 02.30 Petang - 04.30 Petang |
: | PEMBENTANGAN MYSTERY SHOPPING |
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | KOMUNIKASI BERKESAN | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari |
: | IMEJ SEBAGAI PETUGAS BARISAN HADAPAN | |
: | RUMUSAN & PENILAIAN KURSUS |