Kursus ini adalah bertujuan untuk memberi pendedahan kepada peserta mengenai PKPA Bilangan 1 Tahun 2008 :Pengurusan Perhubungan Pelanggan. Kursus ini juga bertujuan meningkatkan kemahiran peserta dalam menguruskan pelanggan di jabatan/agensi masing-masing untuk menawarkan perkhidmatan pelanggan secara berkesan dan berkualiti iaitu Delighting the Customer dari aspek fizikal, penyampaian dan emosi serta dapat memenuhi kehendak dan kepuasan pelanggan.
1. Peserta perlu mendapatkan pelepasan daripada Ketua Jabatan terlebih dahulu sebelum menghadiri kursus;
2. Sepanjang tempoh kursus dijalankan, peserta adalah diwajibkan untuk menghadiri sepenuhnya aktiviti yang telah ditetapkan. Ketidakhadiran sebanyak 20% daripada keseluruhan aktiviti kursus akan menyebabkan peserta TIDAK LAYAK untuk dianugerahkan sijil kehadiran kursus;
3. Peserta kelainan upaya (OKU) atau mempunyai masalah kesihatan adalah diwajibkan untuk memaklumkan kepada urus setia kursus seminggu sebelum tarikh kursus;
4. Makan pagi dan tengahari sepanjang kursus akan disediakan oleh pihak INTAN.
5. Tempat penginapan di dalam INTAN Bukit Kiara adalah tidak disediakan. Sejumlah RM30.00 (tunai) akan dikutip dari setiap peserta sebagai yuran pendaftaran kursus pada hari pertama kursus. Resit rasmi akan dikeluarkan bagi membolehkan para peserta membuat tuntutan semula daripada Kementerian/ Jabatan/ Agensi /Institusi masing-masing. Sukacita kiranya tuan/puan dapat memberikan pengesahan kehadiran melalui dashboard pengguna (www.dtims.intan.my).
6. Peraturan-peraturan semasa kursus akan dimaklumkan kepada tuan/puan pada hari pendaftaran.
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | KONSEP PERKHIDMATAN PELANGGAN BERKUALITI | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Petang |
: | PERKHIDMATAN KAUNTER & TELEFON BERKUALITI | |
SESI 3 | : | 02.30 Petang - 04.30 Petang |
: | HUBUNGAN INTERPERSONAL |
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | “MYSTERY SHOPPING” | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Petang |
: | “MYSTERY SHOPPING” | |
SESI 3 | : | 02.30 Petang - 04.30 Petang |
: | PEMBENTANGAN “MYSTERY SHOPPING” |
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | KOMUNIKASI BERKESAN | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Petang |
: | IMEJ SEBAGAI PETUGAS BARISAN HADAPAN |