Carian Kursus

[ BZA0030 ] Kursus Pengurusan Pelanggan [ Siri 2/2025 ]

Sinopsis Kursus

Kursus ini adalah bertujuan untuk memberikan pendedahan peserta mengenai PKPA Bilangan 1 Tahun 2025 dalam aspek Pengurusan Perhubungan Pelanggan. Kursus ini juga bertujuan meningkatkan kemahiran peserta dalam menguruskan pelanggan di jabatan/agensi masing-masing untuk menawarkan perkhidmatan secara berkesan yang dapat memenuhi kehendak dan kepuasan pelanggan.

Objektif Kursus
  1. Menerangkan konsep asas pengurusan perhubungan pelanggan berdasarkan PKPA 1/2025.
  2. Menyenaraikan kepentingan perkhidmatan pelanggan dari persepsi pelanggan atau orang awam.
  3. Menyenaraikan sekurang-kurangnya dua (2) tugas dan tanggungjawab sebagai penyelia atau pengurus perkhidmatan pelanggan yang cekap dan berbudi bahasa.
Modul/Topik
Hari Pertama | 15/07/2025 | Selasa
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: PKPA BIL. 1/2025 PEMANTAPAN PENGURUSAN PERHUBUNGAN PELANGGAN SEKTOR AWAM: PENGENALAN (KONSEP, CIRI-CIRI PENGURUSAN PERHUBUNGAN PELANGGAN DAN TADBIR URUS
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari
: PKPA BIL. 1/ 2025 PEMANTAPAN PENGURUSAN PERHUBUNGAN PELANGGAN SEKTOR AWAM: TERAS PENGURUSAN PERHUBUNGAN PELANGGAN
SESI 3 : 02.30 Petang - 04.30 Petang
: PKPA BIL. 1/ 2025 PEMANTAPAN PENGURUSAN PERHUBUNGAN PELANGGAN SEKTOR AWAM: PIAGAM PELANGGAN DAN PANDUAN PENILAIAN KEPUASAN PELANGGAN
Hari Ke-2 | 16/07/2025 | Rabu
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: PKPA BIL. 1/ 2025 PEMANTAPAN PENGURUSAN PERHUBUNGAN PELANGGAN SEKTOR AWAM: PANDUAN LAYANAN PERKHIDMATAN PELANGGAN
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari
: PKPA BIL. 1/ 2025 PEMANTAPAN PENGURUSAN PERHUBUNGAN PELANGGAN SEKTOR AWAM: PANDUAN PELAKSANAAN MYSTERY SHOPPING DAN FORMAT PELAPORAN
SESI 3 : 02.30 Petang - 04.30 Petang
: LATIH AMAL 1: MYSTERY SHOPPING
Hari Ke-3 | 17/07/2025 | Khamis
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: LATIH AMAL 2: PERSEDIAAN TUGASAN KUMPULAN
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari
: PEMBENTANGAN KUMPULAN / RUMUSAN