Carian Kursus

[ SZA0038 ] Kursus Pengurusan Pelanggan [ Siri 2/2022 ]

Sinopsis Kursus

Kursus ini adalah bertujuan untuk memberi pendedahan kepada peserta mengenai PKPA Bilangan 1 Tahun 2008 :Pengurusan Perhubungan Pelanggan. Kursus ini juga bertujuan meningkatkan kemahiran peserta dalam menguruskan pelanggan di jabatan/agensi masing-masing untuk menawarkan perkhidmatan pelanggan secara berkesan  dan berkualiti iaitu Delighting the Customer dari aspek fizikal, penyampaian dan emosi serta dapat memenuhi kehendak dan kepuasan pelanggan.

 

 

Objektif Kursus
  1. Menerangkan konsep asas perkhidmatan pelanggan berdasarkan PKPA 1/2008: Panduan Pengurusan Perhubungan Pelanggan;
  2. Menyenaraikan sekurang-kurangnya dua (2) tugas dan tanggungjawab sebagai penyelia atau pengurus perkhidmatan pelanggan yang cekap dan berbudi bahasa; dan
  3. Menyenaraikan kepentingan perkhidmatan pelanggan dari persepsi pelanggan atau orang awam.
Syarat Tambahan

Para Peserta dikehendaki mematuhi perkara-perkara berikut:

  • Menyertai group whatsapp sementara kursus bagi menyampaikan arahan/maklumat yang berkaitan (sekiranya perlu);
  • Peserta telah menerima 2 dos suntikan vaksin Covid-19 ;
  • Peserta mestilah tiada simptom Penyakit Covid-19;
  • Peserta dimohon membuat ujian kendiri Covid-19 dalam tempoh 24 jam sebelum hadir berkursus, jika keputusan negatif boleh hadir dengan membawa keputusan berkenaan.  Dilarang hadir berkursus jika keputusan POSITIF;
  • Peserta diminta mengamalkan / mematuhi SOP yang ditetapkan  sepanjang berkursus;
  • Penginapan di Asrama IKWAS hanya akan diberikan kepada peserta daripada luar Daerah Kluang sahaja (mengikut permohonan);
  • Peserta diminta melaporkan diri ke Pejabat Domestik IKWAS mulai 3:00 hingga 6:00 petang sehari sebelum tarikh kursus. Sila maklumkan kepada staff di kaunter Pejabat Domestik di talian 07-7782402/2403 sekiranya peserta-peserta lewat daripada masa yang ditetapkan;
  • Peserta diminta menyediakan RM30.00 tunai bagi tujuan pendaftaran kursus. Resit rasmi akan dikeluarkan bagi tujuan tuntutan di Jabatan masing-masing;
  • Peserta perlu memuat naik borang pengesahan kehadiran dalam sistem DTIMS sebelum hadir berkursus;
  • Peserta dikehendaki berpakaian kemas semasa berkursus mengikut pekeliling etika berpakaian yang berkuatkuasa serta memakai tanda nama; dan
  • Peserta diminta membawa surat tawaran kursus semasa membuat pendaftaran.
Modul/Topik
Hari Pertama | 20/03/2022 | Ahad
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: Taklimat Kursus dan Ice breaking
: Konsep Perkhidmatan Pelanggan Berkualiti
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Petang
: Perkhidmatan Kaunter dan Telefon Berkualiti
SESI 3 : 02.30 Petang - 04.30 Petang
: Hubungan Interpersonal
Hari Ke-2 | 21/03/2022 | Isnin
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: Komunikasi Berkesan
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Petang
: Imej Sebagai Petugas Barisan Hadapan
SESI 3 : 02.30 Petang - 04.30 Petang
: Lawatan Mystery Shopping
Hari Ke-3 | 22/03/2022 | Selasa
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: Latihan Dalam Kumpulan: Penemuan Mystery Shopper
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Petang
: Pembentangan Kumpulan: Penemuan Mystery Shopper
: Penutup dan Rumusan