Carian Kursus

[ SZA0038 ] Kursus Pengurusan Pelanggan [ Siri 2/2024 ]

Sinopsis Kursus

Kursus ini adalah bertujuan untuk memberi pendedahan kepada peserta mengenai PKPA Bilangan 1 Tahun 2008 :Pengurusan Perhubungan Pelanggan. Kursus ini juga bertujuan meningkatkan kemahiran peserta dalam menguruskan pelanggan di jabatan/agensi masing-masing untuk menawarkan perkhidmatan pelanggan secara berkesan  dan berkualiti iaitu Delighting the Customer dari aspek fizikal, penyampaian dan emosi serta dapat memenuhi kehendak dan kepuasan pelanggan.

 

 

Objektif Kursus
  1. Menerangkan konsep asas perkhidmatan pelanggan berdasarkan PKPA 1/2008: Panduan Pengurusan Perhubungan Pelanggan;
  2. Menyenaraikan sekurang-kurangnya dua (2) tugas dan tanggungjawab sebagai penyelia atau pengurus perkhidmatan pelanggan yang cekap dan berbudi bahasa; dan
  3. Menyenaraikan kepentingan perkhidmatan pelanggan dari persepsi pelanggan atau orang awam.
Syarat Tambahan

Terbuka kepada semua kakitangan awam yang memerlukan pendekatan baru untuk melaksanakan tugas seharian di pejabat agar mencapai hasil yang lebih efektif dalam penyampaian perkhidmatan.

Modul/Topik
Hari Pertama | 27/05/2024 | Isnin
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: Taklimat dan pengenalan kursus / 'Ice Breaking'
: Konsep Perkhidmatan Pelanggan Berkualiti
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Petang
: Perkhidmatan Kaunter dan Telefon Berkualiti
SESI 3 : 02.30 Petang - 04.30 Petang
: Hubungan Interpersonal
Hari Ke-2 | 28/05/2024 | Selasa
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: Komunikasi Berkesan
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Petang
: Imej Sebagai Petugas Barisan Hadapan
SESI 3 : 02.30 Petang - 04.30 Petang
: 'Mystery Shopping'
Hari Ke-3 | 29/05/2024 | Rabu
Masa/Sesi Topik
SESI 1 : 08.30 Pagi - 10.30 Pagi
: LDK 'MYSTERY SHOPPING' PENYEDIAAN PERSEMBAHAN KUMPULAN
SESI 2 : 11.00 Pagi - 01.00 Petang
: PERSEMBAHAN KUMPULAN / RUMUSAN / PENILAIAN KURSUS / BERSURAI