Kursus ini adalah bertujuan untuk memberi pendedahan kepada peserta mengenai PKPA Bilangan 1 Tahun 2008 :Pengurusan Perhubungan Pelanggan. Kursus ini juga bertujuan meningkatkan kemahiran peserta dalam menguruskan pelanggan di jabatan/agensi masing-masing untuk menawarkan perkhidmatan pelanggan secara berkesan dan berkualiti iaitu Delighting the Customer dari aspek fizikal, penyampaian dan emosi serta dapat memenuhi kehendak dan kepuasan pelanggan.
Terbuka kepada semua kakitangan awam yang memerlukan pendekatan baru untuk melaksanakan tugas seharian di pejabat agar mencapai hasil yang lebih efektif dalam penyampaian perkhidmatan.
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | Taklimat dan pengenalan kursus / 'Ice Breaking' | |
: | Konsep Perkhidmatan Pelanggan Berkualiti | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari |
: | Perkhidmatan Kaunter dan Telefon Berkualiti | |
SESI 3 | : | 02.30 Petang - 04.30 Petang |
: | Hubungan Interpersonal |
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | Komunikasi Berkesan | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari |
: | Imej Sebagai Petugas Barisan Hadapan | |
SESI 3 | : | 02.30 Petang - 04.30 Petang |
: | 'Mystery Shopping' |
Masa/Sesi | Topik | |
---|---|---|
SESI 1 | : | 08.30 Pagi - 10.30 Pagi |
: | LDK 'MYSTERY SHOPPING' PENYEDIAAN PERSEMBAHAN KUMPULAN | |
SESI 2 | : | 11.00 Pagi - 01.00 Tengah Hari |
: | PERSEMBAHAN KUMPULAN / RUMUSAN / PENILAIAN KURSUS / BERSURAI |